czwartek, 1 stycznia 2015

Naleśniki ruskie



Lubicie pierogi ruskie? Dziś ich namiastka w formie naleśnika. Mniej  pracochłonne, podsmażone na maśle naprawdę są smaczne... można zaspokoić ochotę na ruskie, aczkolwiek oryginału się niczym nie zastąpi))) Pomysł znaleziony w internecie, przepis własny.


Ciasto naleśnikowe:
2 szkl. mąki

2 jaja

1,5 szkl mleka

1 szkl. wody

sól, pieprz


Z podanych składników usmażyć naleśniki. Doprawić solą i pieprzem, mają być pikantne.

Farsz:
500 g ugotowanych ziemniaków
300 g sera (ja dałam mój ulubiony z Wielunia)
2 cebule
pieprz, sól

Ziemniaki ugotować w osolonej wodzie, odcedzić, przepuścić przez praskę. Ostudzić.
Cebulę podsmażyć na oleju, żeby się delikatnie zeszkliła.
Do ziemniaków dodać ,ser, cebule. Wymieszać, doprawić do smaku pieprzem i solą.

Smarować naleśniki, złożyć na pół i jeszcze raz na pół.
Obsmażyć z dwóch stron na maśle.

4 komentarze:

  1. Ja uwielbiam pierogi, ciekawy pomysł, wygląda pysznie,
    pozdrawiam serdecznie

    OdpowiedzUsuń
  2. Kocham ruskie, z pewnością i te polubię)))
    pysznie wyglądają)
    Ania

    OdpowiedzUsuń
  3. Sprytny sposób aby nie stać pół dnia przy lepieniu pierogów :D

    OdpowiedzUsuń
  4. Dziękuję za ten przepis. Lubię ruskie pierogi i nie próbowałam uprościć sobie życia.
    Dodałam adres Twojego bloga i na moją stronę, jako polecane przepisy i jako udostępnienie.
    Pozdrawiam
    elizka seniorka

    OdpowiedzUsuń